„Isten Országa nem evés és ivás, hanem a Szentlélekben való öröm”
*
A bukás következményei és eredményei. – A föld különböző világok kivetett salakjából tevődik össze, minek következtében több világ szellemei öltenek itt testet.- Főként ezen világok hűen maradt lakói látogatják a földet A teremtettség egyharmada bukott le, de nem egészen a szellemi halálig.- De az üdvösség mégis a zsidóktól származik. – Aki nem születik víztől és Szentlélektől. – Minden ember a boldogságát keresi.- A földön is lehetséges Szentlélekben való öröm.- A Szentlélek tűzként jön el, mindent bevilágít és kiéget a lélekből, ami gátat képez. – Isten Országa… a Szentlélekben való öröm.-„..menjetek be Atyátok örömébe”.- A víztől és Szentlélektől való újjászületés rövid értelmezése és szükségessége.- ahhoz, hogy valaki jó keresztény legyen, előbb jó „zsidónak” kell lennie és ahhoz, hogy valaki jó spiritiszta legyen, jó kereszténynek kell lennie, mert egyikre, mint alapra épül a másik.- Akinek hiányzik valamelyik alap, ott a következő épület „homokra épül”.-
Az emberi szellem, ahogyan hátat fordított Istennek és távolodott el az Élet forrásától, úgy sorvadt el a szelleme, zsugorodtak benne az igazi örömet előidéző isteni tulajdonságok. Mind nagyobb mértékben csökkent tehát az isteni telítettség és az Isten által megalkotott formája a szellemnek mind idomtalanabbá és rúttabbá lőn. A szép és ragyogó, az isteni világosságot befogadó és kisugárzó forma elkezdett veszíteni fényéből, elkezdett szürkülni, majd kifakultan és elerőtlenedetten zuhant alá a szellemi mélységbe, minek következtében mind érdektelenebbé és céltalanabbá vált a szellem. Nem hevítette már az isteni élet, az Isten által kitűzött cél, az örök tökéletesedés elérése, hanem folytatódott benne az örök elmúlás, vagyis a szellemi meghalás önmaga által megalkotott törvényének a hatása, míg el nem jutott az önmegsemmisítés folytán a szellemi halálig. A teremtettség egyharmadának egy része jutott el erre a szintre, míg a többi bizonyos szinten megállt és így alakultak ki a különböző sűrűségű világoknak a skálái, ugyanis ahogy távolodott el Istentől a szellem, úgy sűrűsödtek és merevedtek meg az erői is, amely erőkből gyúrattak össze a világok. Így a földetek gyermekem a gőgnek, az önzésnek, az irigységnek, a testiség minden formájának, a paráznaságnak stb. fluidjaiból gyúratott össze. Igaz több népfajt és kultúrát éltet a földetek, mely népfajok különböző világok kilöketett szellemegyedei, amelyek a ti földetekre lettek száműzve, de ők is csak a földi szintet ütötték meg, ahova a vonzás törvénye alapján bevonzattak. Így többféle világnak azonos szintű fluidjaiból tevődik össze a földi világotok gyermekem. De nemcsak a föld keletkezésekor küldettek le más civilizációk, hanem később is, akik szintén hozták saját világuk tudományát és kultúráját, amelyek a múlt homályából törnek elő a ma embere számára, hogy bebizonyítsák a gőgjében pöffeszkedő embernek, aki azt hiszi önmagáról, hogy csak egyedül van a végeláthatatlan teremtettségben, hogy van más világokon is élet, sőt ilyenből mint a földetek gyermekem a bukás hatványozódása folytán a legtöbb van, amelyeken a tiétekhez hasonló szintű élet van, de vannak magasabb világok, ahonnan jönnek „idegen lények”, főként segítő szándékkal és mégis az idegen technológia megszerzése miatt ha csak tehetik lelövik őket. Ők a lebukott civilizációknak a hűen maradt testvéreik, akik elősegítik a testvéreik átalakulását és ezzel együtt a föld átalakulását is segítik.
De „akinek füle van a hallásra” hallja meg, hogy az üdvösség megszerzésére Isten kiválasztott egy külön népcsoportot, amelyet már az ősemberkori állapotától arra nevelt, hogy olyan fluidokat termeljen ki magából, amelybe fluidilag beágyazódhat a világ Üdvössége. (Pontosabban beágyazódhat Mária, akibe fluidilag beágyazódhat a világ Üdvössége.) Tehát ily formán az üdvösség a zsidó nép berkeiben, az általuk kimunkált fluidrendszerben megszületett Megváltótól származik, Akin keresztül lehet eljutni az Atyához: „Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet, senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam”. De hogyan kedves gyermekem? Fizikai síkon ugyan nem, mert „Isten szellem és szellemben és Igazságban imádókat keres”, de akkor hogyan? A lényegbeli átformálódás révén. „Aki nem születik újjá víztől és Szentlélektől, semmiképpen sem mehet be az Isten Országába”. De miből és mitől kell újjászületni gyermekem?
Az ember bukottságánál fogva elveszített minden örömet okozó isteni tulajdonságát, de egyet nem, és pedig a boldogság utáni vágyát, mert ez, mint emlék megmaradt, még ha mélyen eltemetve is, a szellem mélyén. Ezért minden ember a saját szintjén ugyan, de a boldogságát keresi. És hol is keresné máshol, mint a testiségben, annak a megnyilvánulási formáiban, hisz máshol nem is keresheti, mert nincs is más helye az öröme forrásának, csakis a tulajdon teste. De az Úr kivezeti az embert ebből az állapotból és rávezeti az örök boldogságnak az útjára, ahol már teremnek az apró örömöknek virágai, melyek illatukkal beillatozzák a fájdalmas tisztulásnak az útját, hogy az embernek legyen némi ereje a szenvedések keskeny útját járni. Ezért mondja azt, hogy az Élet (az Isten Országának) örömei nem az evésben, az ivásban, sem a testiség másmilyen megnyilvánulási formáiban nyilvánulnak meg, hanem a Szentlélekkel történő újjászületésben. De hogyan is történhet ez meg? „Aki nem születik újjá víztől…”
A víztől való újjászületés akkor történik meg, ha az emberi lélek rádöbben arra, hogy eredménytelenül szélmalomharcot vív önmaga, vagyis az alsóbbrendű természete ellen, belefárad a küzdelembe és rádöbben arra, hogy szüksége van egy olyan hatalomra, amely megsegíti őt a küzdelemben. Ilyenkor önként aláveti magát a vízzel történő keresztségnek. Ez természetesen nem akkor van, amikor egy csecsemőt bekeresztelnek egy vallási irányzatba, hanem akkor, amikor az ember önmaga dönt a szülők és keresztszülők helyett arról, hogy meghajol Isten előtt és igénybe szeretné venni azokat a „vízszerű” fluid áramlatokat, amelyeket a víz szimbolizál. De ez még csak az „ember akarata” az embernek az Istenhez való közeledése, ami hoz ugyan szabadulást, illetve újjászületést, de az igazi újjászületés akkor történik meg, amikor erre az „emberi törekvésre Isten válaszul kiárasztja az ő Szentlelkét, és mintegy beoltja a vad hajtásokat nemes szemzéssel és beindul a Szentlélektől történő újjászületés folyamata, amely az adományokban csúcsosodik ki. „Azokban az időkben kiárasztok az én lelkemből minden testre és a fiaitok és leányaitok prófétálni fognak, a véneitek álmokat látnak, a fiaitok és leányaitok látomásokat látnak”, mondja, illetve jövendöli Joel próféta. Azt mondja, hogy: „minden testre”. Felmerül a kérdés gyermekem, hogy ki mennyire nyitott a Szentléleknek a befogadására, vagy hogy mennyire vágyik az adományokra. Az adományoknak azonban nem muszáj látványosnak lenni, hisz azt mondja az Úr Tamásnak: „Boldogok, akik nem látnak és mégis hisznek”, és a Szentlélekben való örömöt mégis megélik még itt a földön. De vajon miért? Mert már sikerült a törekvéseiket a testiség kiéléséről átirányítani a szellemi mezőkre és ott érni el eredményeket.
Az is igaz azonban, hogy a Szentlélekben való öröm itt a földön mint egy a szellemi sötétséget bevilágító villámcsapás gyanánt van jelen, ami annyit jelent, hogy nem állandó, hanem időleges, amely világosság arra van hivatva, hogy az emberi lélekbe bevilágítsa azt az útszakaszt, amelyet a világosság fényénél a következő villámlásig meg kell tennie. Mert az is meg van írva, hogy a Szentlélek tűzként jön el, amelynek a „lángjai” nem csak világítanak, hanem égetnek is. Lelki égések formájában kiégetik az emberi lélekből mindazokat az emberi negatív tulajdonságokat, amelyek meggátolják az Isten Országába történő eljutást. A Szentlélek tehát mindig a következő állomást világítja meg, ahova az embernek el kell jutnia és az eszközöket is megadja hozzá, azaz Ő maga használja az eszközöket vagy lelki égések, vagy adományok, vagy mind a kettő, vagyis számtalan megjelenési formájában az isteni adománynak, amelyek révén az emberi lélekből kiég a testiségnek minden látható és láthatatlan formája és feljebb emelkedik egy szintet a fejlődés útján. Tehát a Szentlélek világossága gyakorlatilag a keskeny, meredek és rögös útra tereli az embert, amely úton lehámlik a lélekről mindaz, ami meggátolja azt, hogy az ember eljuthasson a Szentlélek örömébe. Az utolsó napon mit mond az Úr a tőle jobbról állóknak? „Menjetek be Atyám örömébe”. Tehát a Szentlélekben való öröm, az Atyában való öröm is egyben.
Megemlítenék még egy komoly és az emberi tisztulás és fejlődés szempontjából nélkülözhetetlen ajándékát a Szentléleknek, és pedig a bűnbocsánatnak a kiszolgáltatását. Ugyanis hiába égeti a hajlamokat a Szentlélek, ha az ember a múltat, a múltban megtörtént eseményeket nem teheti meg nem történtté, akár hogyan szeretné is és akár hogyan „szenvedi is el” a dolgokat. Azt csak Isten tudja meg nem történtté tenni és hatásaiban feloldani az ő Szentlelke által.
Ezért hát gyermekem, igyekezzetek úgy élni, hogy mind kevesebb és kevesebb alkalommal kelljen visszamenni a múltba és ott bűnbánatot tartani, hanem hallgassatok a Szentlélek vezetésére, kövessétek azt az útirányt, amelyet az Úr mutat az ő Szentlelke révén. De mégis csak azt mondom nektek Keresztelő János szavait idézve: „Teremjétek a bűnbánat méltó gyümölcsét”, hogy a bűnbánat által magatokhoz vonzhassátok az Úr Szentlelkének feloldozó kegyelmét, az ő lelketeket megvilágosító és a hajlamaitokat kiégető kegyelme révén.
Az Úr kegyelme legyen veletek, hogy az örömeiteket ne a testiség kiélésében leljétek meg, hanem a Szentlélekben, vagyis abban a reményben, amelyet Ő nyújt a számotokra a hajlamaitokkal vívott küzdelem közepette: „Eljön számotokra a vigasztaló Szentlélek”, Aki már régóta vezet benneteket a hajlamaitoktól való szabadulásnak az útján, aminek ugyanis három fokozata van. Az első, az az, hogy „jó zsidóknak kell lennetek”, azaz az ószövetségi törvényeket pontosan be kell töltenetek, tartanotok az ott meghatározott parancsokat, mert csak akkor lehettek jó keresztények. És ha már betöltöttétek a „jó keresztény” -ek szintjét, lehettek jó szellemtan hívők. Amennyiben valamelyik hiányzik a lelketekből, ott hézag keletkezik a lelketekben. Ahol viszont hézag van, ott aztán abból a hézagból csőstől támad az ellentét, támadja mindazokat, akiknek ez az alapjuk megvan.
Adja Isten, hogy megértsétek, hogy mit üzen a Lélek a gyülekezeteknek.
Ada, 2024. Vl. hó. 02.